Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de fleste af de mest gængse spørgsmål, som vi får fra vores nuværende og interesserede lejere.
Hvis du ikke kan finde svar på din forespørgsel her, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os. Vi står altid til rådighed – enten på tlf. 25 850 850 eller på mail@gmbejendomme.dk.

Intereseret i en bolig

Ja, alle kan blive lejer hos GMB Ejendomme.

Du kan kontakte os på tlf. 25 850 850 eller på mail@gmbejendomme.dk, så laver vi en aftale om en fremvisning.

Ja, det kan du godt. Kontakt vores udlejningsteam på telefon 25 850 850 og reserver en bolig.

Nej, huslejen er eksklusiv forbrug. Dit forbrug afregnes direkte med forsyningsselskaberne.

Dit forbrug afhænger af boligens størrelse, antal beboer og adfærd. Vi opfordrer til, at du kontakter forsyningsselskaberne for at få bedre indblik i det forventede forbrug og prisen herpå.

Du skal betale et depositum svarende til tre måneders husleje.

Depositum forfalder som udgangspunkt den 1. eller 15. i en måned alt efter, hvornår lejekontrakten er indgået.

Du skal ikke betale forudbetalt leje i vores boliger medmindre du er registreret i RKI. Hvis du er registreret i RKI varierer den forudbetalte leje fra en til tre måneders husleje. Indbetaling af forudbetalt leje sker ved indgåelse af en lejekontrakt.

Ja, det er tilladt at have op til to husdyr i vores lejemål, dog ikke kamp- og muskelhunde samt krybdyr.
For at have husdyr i et af vores lejemål, skal der ansøges om det med angivelse af type, race, alder og et foto af husdyret.

Ny lejer

Der kan stå op til to lejere på en lejekontrakt med GMB Ejendomme.

Når du har indgået aftale om at blive lejer hos os, vil du typisk få lejekontrakten fremsendt inden for 24 timer via E-signatur, hvor du skal underskrive med dit NemID eller Mit-ID inden for tre dage.

Datoen for indbetaling af depositum fremgår af din lejekontrakt eller det tilhørende følgebrev.

borger.dk kan du se om du er berettiget til at modtage boligstøtte.

Du vil modtage et girokort med posten inden den 1. i hver måned. Vi opfordrer dig til, at du tilmelder huslejebetalingen til betalingsservice – oplysningerne hertil fremgår af girokortet.

Du får først overdraget nøglen til dit lejemål, når lejekontrakten er underskrevet og depositummet er indbetalt. Du vil modtage indkaldelse til nøgleoverdragelsen senest 14 dage før din indflytningsdato.

For at registrere fejl og mangler skal du først kontakte os for at få udleveret et skema, som du kan bruge til registreringen med beskrivelse samt foto af de angivne fejl og mangler.

TV og internet indgår ikke i lejen. Du skal selv bestille og betale TV og internet ved de udbydere, du ønsker at benytte.

Du skal selv sørge for at få navn på postkassen.

Ja, det er tilladt at have op til to husdyr i vores lejemål, dog ikke kamp- og muskelhunde samt krybdyr.
For at have husdyr i et af vores lejemål, skal der ansøges om det med angivelse af type, race, alder og et foto af husdyret.

Vedligeholdelse af bolig i lejeperioden

Hvis du har brug for hjælp af en vicevært, bedes du kontakte os på tlf. 25 850 850 og trykke 2 for vicevært inden for vores åbningstid fra 8-16 alle hverdage.

Hvis du står med et akut problem, hvor du skal bruge hjælp fra en vicevært uden for vores normale åbningstid, bedes du ringe på tlf. 25 850 850 og trykke 1 for akut hjælp. Vi står til rådighed 24 timer i døgnet.

Ja, det må du gerne. Lejemålet skal dog altid reetableres ved fraflytning, så det fremstår i de oprindelige farver. Farvekoder til dette kan fås af udlejer.

Ved rengøring af laminatgulve bør du begrænse brugen af vand. Brug derfor en hårdt opvredet klud og et mildt universalrengøringsmiddel.

Der må ikke ændres på indstillingerne på ventilationsanlægget. Hvis du oplever problemer med anlægget, bedes du kontakte vores viceværter.
Hvert halve år kommer en vicevært forbi efter aftale og skifter filtret i anlægget.

Gulvvarmen justeres via de ophængte termostater, der findes i hvert af boligens rum. Efter du har ændret temperaturen, vil der gå op til 48 timer inden rummet har opnået den ønskede temperatur. Termostaten måler temperaturen i lokalet, ikke selve gulvets temperatur.
Vores anbefaling er, at temperaturen til enhver tid er indstillet til mindst 18 grader.

Hvis du oplever problemer med nogle af dine hårde hvidevarer, bedes du kontakte vores viceværter på tlf. 25 850 850.
Du kan finde vejledninger til brugen af hvidevarerne her.

Du står selv for vedligeholdelse af have, terrasse og trapperepos forbundet med dit lejemål – det indebærer fjernelse af ukrudt, græsslåning, hækklipning på den indvendige side (hækhøjde 1,60 m), samt fjernelse af alger på terrasse og trapperepos.

Det er tilladt at sætte et trådhegn op indvendigt i haven, så længe hækken stadig kan vedligeholdes. Der skal dog altid indhentes skriftlig tilladelse fra udlejeren inden etablering af hegn.

Det er ikke tilladt at lægge yderligere belægning eller opsætte markiser, skure, pavilloner, drivhuse, legehuse eller andet i haveområdet. Hvis du er i tvivl, kan du altid kontakte vores udlejningsteam på tlf. 25 850 850 eller mail@gmbejendomme.dk med din forespørgsel.

Ja det må du gerne som udgangspunkt.

På Tusindfryd, Silkeborg og Gartnerbakken, Hedensted, hvor badeværelset er udført som en badekabine, gælder dog følgende regler på ind- og udvendige vægge på badekabine:

  • Der må aldrig bores og skrues i vægge under en højde på 1200 mm. samt over elinstallationer.
  • Maksimal boredybde 25 mm.
  • Ved tungere ophæng, så som reoler og lignende, skal anvendes plugs beregnet til 15 mm. Fermacell plader.

Opsigelse og fraflytning

Vi modtager kun opsigelser af lejemål via e-mail. Du bedes derfor sende opsigelsen til os på mail@gmbejendomme.dk – husk at angive adressen og hvornår du ønsker at flytte ud af lejemålet.

Der er tre måneders opsigelsesvarsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag.

Ja, det kan du godt. Hvis du ønsker at flytte ud af dit lejemål før tid, er det vigtigt, at du giver os besked om det i forbindelse med din opsigelse. I sådan et tilfælde vil vi bestræbe os på at genudleje boligen hurtigere, og vil give dig besked om det, hvis det lykkes. Hvis det ikke lykkes at genudleje boligen før tid, hæfter du fortsat for husleje og forbrug i den resterende del af opsigelsesperioden.

Ja, det må du gerne. Lejemålet skal reetableres ved fraflytning, så det fremstår i de oprindelige farver. Farvekoder til dette kan fås af udlejer.
Fraflytningen skal dog fortsat ske senest 14 dage inden lejeaftalens udløb, og det udførte arbejde skal kunne godkendes af udlejer ved et flyttesyn.

Den endelige flytteopgørelse sendes via e-mail så snart vi har modtaget fakturaer på udført arbejde fra eksterne håndværkere.

Her finder du en masse nyttig information om at være lejer hos os

Indflytning

Bliv klar til at flytte ind i et af vores lejemål

Vejledninger

Find vejledninger til hårde hvidevarer og andet i din lejebolig

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Du kan også altid skrive til os – vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden for 24 timer på hverdage.

    Kontakt os for fremvisning

    Hvis du gerne vil se nærmere på vores boliger, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf 25 850 850 eller ved at sende os en e-mail på mail@gmbejendomme.dk.

    Bestil fremvisning

    Her kan du bestille en fremvisning af en eller flere af vores boliger. Du vil blive kontaktet med mulige tidspunkter for en fremvisning, når vi har modtaget din henvendelse.